Ibland borde det som är Live aldrig visas

Jag skaffade Dawn of War II för inte så längesen, ett spel jag längtat efter ett tag bör jag dessutom nämna. Jag klagar inte på spelet som var bättre än förväntat, istället klagar jag på allt skit som krävs för att få igång det.
Det första som bör nämnas är att spelet använder sig av Steam, dvs ett system för att bunta ihop alla dina spel online så att du och andra kan se vad du gör och när. Krångligt system som ofta skapat problem för mig, men det är inte det som stör mig mest. Största problemet är Microsoft, som såklart ska ha ett finger med i allt som de kan tjäna pengar på eller få publicitet från. De har skapat, vad ska man kalla det, ett system för hur man ska tillåta folk att spela de spel de sponsrar. Detta system kallas Games for Windows och det använder sig av ett ännu ett system, Windows Live(Blodet kokar när jag tänker på det). Windows Live är liknande Live Messenger, faktum är att du kan använda ditt Windows Live ID för att logga in på MSN (Ganska självklart när man tänker på det egentligen). Jag hade ett Live konto innan jag köpte spelet, då till ett annat Games for Windows spel, dock så dög inte det den här gången. Det krävde att jag registrerade kontot som ett Live ID konto, så långt är det faktiskt acceptabelt, men då de inte tillät mig att skapa ett konto för jag var under 18 (Spelets åldergräns är förresten 16+) så började jag bli riktigt irriterad. Istället ville de att jag skulle ha ett föräldrakonto, som jag kunde logga in på, FUCK HELLER! Istället skapde jag ett nytt konto från scratch och registrerade det som mitt Live ID.

Grattis, du kan nu spela, Fuck också.

Jag bör nämna att den här texten inte innehåller beskrivningen av de Tiotal försöken till att skapa föräldrakonto eller nytt Live ID.

                                          FUCK HELLER!

Ha en trevlig Cola och Fuck Microsoft.

.B2

Kommentarer
Postat av: Den djärve

hahahaha live is good my ass!!

2009-03-20 @ 10:17:56
Postat av: Fii´kii

Jag kan helt klart hålla med om att att Microsoft Windows Live är så fett onödigt för er computer-gamers. Det är inte ens nödvändigt på en XBOX 360 egentligen. Men jag skulle vilja säga såhär. Jag är glad att det går bättre för Microsoft än för Sony i det hela.



För Sony suger! Det vet vi alla innerst inne.



Men så gör ju även Microsoft, de stackarna.



Ingen kan egentligen gör något riktigt! Nåt som är 100% färdigt. Allt är bara halvdant SKIT!



Vi går ut i skogen och plockar bär istället så slipper vi detta bullshit!

2009-03-20 @ 15:03:03
URL: http://booyakasha.blogg.se/
Postat av: .B2

Då kommer bären bara vara sura.

2009-03-20 @ 21:46:30
URL: http://bros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0